//
esteu llegint
Jam d'escriptura, Narrativa

Textos individuals (Joan Serra)

joan serra capallera / abat de jasna gora

Vista general Jam d'escriptura

– Armel? Armel! Armel!!! les calcetes, on tens les calcetes?

– Cal…, què?

– Calcetes Armel, calceeeetes!

– Ah! les calcetes.

– Si les calcetes.

– Però, per què vols les calcetes?

– L’abat…

– L’abat?

– Sí, l’abat!

– Oh! l’abat!

– És de fora, de fora, de fora!

– O sigui no és xinès.

– Bé, no és clar.

– O sigui és fosc?

– No, no és clar.

– Però, no és fosc, no és clar… està bo?

– És un abat!

– Ja, un abat.

– Armel, tens les calcetes?

– Les xines o les poloneses.

– No les de la Mare de Déu de Chestochova!

– Ella també porta calcetes?

– Diria que vermelles amb un petit dibuixet groc.

– Groc sobre vermell? o vermell sobre groc?

– A on?

– A les calcetes!

– De qui?

– De la Mare de Déu.

XXXXXX

– Senyor Abat on té la Medalla?

– La medalla de la xina?

– No!, no! no! la medalla d’or nadalenca.

– La tinc entre les calcetes de la mare de Déu.

– Mare de qui?

– D’un senyor vingut de la xina, amic d’un colombià que escombra cada dia l’escala de casa seva i d’un senyor que parla polac i que no es diu Gustau.

– Doncs com és diu?

– Casimir!

– Casimir?

– Sí, Casimir.

– Ah, en Casimir!

– El mateix.

– Senyor abat, senyor abat, senyor abat que em regala un puru?

– Com el de l’Aramburu?

– El que fuma un puru?

– Senyor abat, senyor abat, senyor abat que em regala una medalla?

– Una medalla d’or.

Una llarga pausa transita lentament entre les parets de la casa de putes. Una llarga pausa transita lentament entre els records de fills de puta. Els fills de puta.

– Els fills de puta!

– Qui? L’Abat, en Casimir, el senyor del puru o l’Aramburu?

XXXXXXXXXXXX

– Armel!!!!!!!!

– Les calcetes!

– Sí, les calcetes nadalenques.

– Cony de Mare de Déu!

– El cony de la mare de déu?

– No! les seves calcetes!

XXXXXXXXXXXXXXX

(l’abat) – així, on son les calcetes?

(sun si) – de qui?

(l’abat) – les seves

(sun si) – les meves?

(l’abat) – jo no en poooorto.

(sun si) – jo tampoc.

XXXXXXXXXXXX

(la mare de dèu de chestochova) – doncs m’agraden les calcetes grogues amb unes franges vermelles

(l’abat) – nena!

(la mare de dèu de chestochova) – abat!

(l’abat) – nenaaaaa!

(la mare de dèu…) – abaaaaaat!

(l’abat) jo tardo més (enfadat)

(la mare de dèu…) jo soc ràpida (enfadada)

(l’abat) doncs no cardarem pas res

(la mare de dèu…) no cardarem! no cardarem! què hem fet ara fa un moment? (enfadada)

(l’abat) sun siiiiiiiiiiii!

(sun si) felació o anal?

XXXXXXXXXXXXXX

Una casa de putes és una casa de putes. I els fills de puta són uns fills de puta. Què hi farem!

(sun si) – Quin Nadal!

(armel) – Com Olot enlloc!

(sun si) – Qui va et va parir! Olot, Olot, una merda, un cagarro de merda!

(armel) – Avui m’han demanat un “papa polac”

(sun si) – Uhmmmmm! Un papa polac!!!!!

(armel) – Sí. Ho poses endins, llavors en fora, gires i…

(sun si) – Un papa polac!!!!!!

(armel) – Quin Nadal (suspir profund)

(sun si) – Fum, fum, fum….

(armel) – Un papa polac, una hòstia consagrada, el cony de la mare de déu… Sun si, som una “toootaaaal” casa de putes garrotxina.

(sun si) – Dos mil vint-i-cinc i la garrotxa ja és per fi una gran casa de putes.

(armel) – La tradició Sun si, la tradició… el fill de puta del galerista, el fill de puta de l’alcalde, el fill de puta del setmanari… un món ple de fills de puta. Visca les putes!!!!!

(sun si) – Feia temps que no feia un papa polac.

(l’abat) – senyores, han vist a la mare de déu?

(sun si) – Quin Nadal!

(armel) – Senyor abat, senyor abat, senyor abat, em fa un petó.

(sun si) – Sí, sí, si…. un petó. Visca! un petó.

(l’abat)- Quin Nadal mare de déu, quin Nadal!!!

(sun si) – Ara matarem un pollastre

(l’abat) – I li tallarem el coll.

(armel) – Quin Nadal, quin Nadal!!!

(sun si) – Un papa polac!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vint- i cinc de desembre del vint-i-cinc. Nit. Fosca nit de Nadal.

A la casa de putes, les putes dormen i els fills de puta pixen per la finestra amb la cara al vent gelat del nord.

Fosca nit de Nadal. Les llàgrimes de la mare de déu mullen la medalla d’or. Ja no portarà mai més calcetes, ja no sentirà mai més els llabis humits de l’abat sobre la pell, ja no hi haurà mai més Nadal. Tot per culpa d’el “papa polac” d’en Quintu.

(armel) – No em toquis el meu Quintu!

(sun si) – A en Quintu només el toca la Maribel!

(armel) – L’abat a qui toca?

(sun si) – Tocar-ho ho toca tot.

(armel) – Has vist a la mare de dèu.

(sun si) – Després de descobrir el papa polac s’ha fet budista.

Fosca nit de Nadal. Trista nit de Nadal. Freda nit de Nadal. Les putes al llit i el fills de puta… què fan els fills de puta?

(sun si) – M’ha sortit un gra al cul.

(armel) – He trobat la crema per fer lluir els pels del nas.

(sun si) – M’ha sortit un….

(armel) – Sí, sí! ja ho sé, al cul! Quintuuuuuu!

(sun si) – Calcetes, medalla d’or, una mare de déu polaca, un abat calent, rentar el diners, matar un pollastre, dormir a la palla…. Nadal, cony de Nadal. Nadal, cony de Nadal que m’està acabant.

(armel) – He apagat els llums, ja han tornat per on han vingut. Només queden quatre o cinc putes garrotxines dormint amb camioners polacs. Tanco els llums?

(sun si) – Un “papa polac”!!!!!!! Quintuuuuu!

(armel) – He apagat els llums i m’he tallat les venes.

(sun si) – M’he tallat les venes i he deixat els llums oberts, mentre les putes dormen i els fills de puta… oh! els fills de puta.

FI

Debats

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

